Jag tar det i ordning...

Lite julshopping med Alex:





Två dagars ventilering av uppsatser/examensarbeten har resulterat i följande:


Jag har "närvarit". Bra att examinatorn kan svenska...


Jocke och Maria. Observera den vackra julblomman som "skolan" tyckte skulle lysa upp våra dagar lite.


Du KANSKE blir utsläppt, eller så får du helt enkelt vara kvar på 6:e våningen i hus 99.

 

Sista ventileringen i fredags eftermiddag bjöd på skratt. Vi var trötta och humorn var på en låg nivå...

Humor 1. Opponenten: - Du har luft mellan raderna här...
               Respondenten: - Det blir så när man trycker enter. (På något vi ett "Sofie-svar")

Humor 2. Opponenten pekade ut något som behövde förändras då examinatorn glatt utbrister; - Bra synpunkt!! ...Jag får ju inte lägga mig i men jag tyckte det var en bra synpunkt. Nu ska jag nog vara tyst, men det var bra, det var det verkligen. Fortsätt ni, låt inte mig störa.

Som sagt, vi var trötta och hade förmodligen skrattat åt det mesta...



Efter dessa två skoldagar mellan 8.30-16.30 förtjänade jag att roa mig. Jag var trött som en gnu men roligt blev det! Först pedagogfest på Midgård där det va fullt ös medvetslös... som vanligt, och därefter tunntömning på Kåren.


Min ålänning och Sara. "Sjukt mycket pingis" är nog boven till den blicken ;)


Joel och Linda. Joel ville inte drunkna i tunnorna som vi skulle tömma, därav simringen :)


Jag och "Pinko" hittade till Kåren.

9.15 slog jag upp ögonen på lördagen och jag var faktiskt riktigt pigg. Mamma och pappa kom och hämtade mig vid 11 för vidare färd mot Köpis och lite julklappsshopping. Därefter följde jag med dem hem till Ljusne där det gjordes julgodis och lite annat smått och gott.

Imorse var jag uppe med tuppen. Vaknade av tonerna till ett luciatåg (på tv) kl 7.15, mamma missar aldrig det! Jag gjorde henne sällskap framför tvn medan jag åt frukost för att sedan träna fotboll. Klockan 8.20 befann jag mig på hallen och kl 10 var jag och de andra i laget helt slut. Ett tufft träningspass kan man säga.

Sammanfattningsvis kan jag säga att julshoppingen var trevlig, partajet roligt och träningen nödvändig. Ventileringsdagarna hade jag nog kunnat varit utan liksom ett par andra saker...


Kommentarer
Postat av: SaraL

men herregud, illa. jag kommer inte alls ihåg att den där bilden togs. fast, jag kommer ju inte ihåg något typ från efter 22.30 :) men faan vad trevligt det var!

2009-12-16 @ 13:04:27
URL: http://srlndn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0