4 in 1

I torsdags var det födelsedagspartaj för Maria, kanske får kalla henne för "pedagog-Maria" för att skilja henne från "min" Maria. Jag och ålänningen, aka. Alexandra, tog oss en promenad upp till Söder där födelsedagstjejen höll till. Den promenaden var den mest händelserika på länge och vi skrattade tills magen gjorde ont. Hur som helst var det en trevlig tillställning, tack för det alla inblandade!

I fredags var det så dags för vår avslutningsceremoni i Valhall. Tal hölls, stipendier delades ut och det sjöngs sånger. Vi fick även en tröja med texten "behörig lärare", lite pepparkaksgodis och annat smått och gott. På eftermiddagen gav jag och Rickard oss iväg på den årliga julklappsshoppningen i Valbo mm. Blev väl kanske inte så många julklappar, men vad gör det när vi hann med att göra mycket annat, som att spela ett och annat...




Alltså denna grej är till för barn 3+ och vi höll på att gå bet. Stod och kämpande med en våg, där man skulle få den att inte väga över åt något håll, i minst 5 minuter innan vi fattade. En nybliven lärare och Studentkårens ordförande, kändes stabilt där ett tag. Rösten i datorn upprepade orden; "du behöver kanske min hjälp", "nej, tyvärr fel" osv alldelses för många gånger... Men skam den som ger sig!

På fredagskvällen var det sedan dags för tårtbak. Jag och ålänningen överraskade Basse, som fyllde år, med tårta och sång. Vi passade även på att fira min examen, därav mitt namn på tårtan.
  




Födelsedagsbarnet lyckades blåsa ut ljuset på första försöket..



Biten som blev över... Ass, hihi

Gårdagen, lördag, bestod ju av hemfärd, lite tittande när mitt lag spelade träningsmatch men framförallt ätande. Det var dags för Lilla Julafton med familjen Eklundh/Eriksson, för sisådär 24:e året i rad. Denna gång var det hemma hos oss, och maten smakade underbart, skratten, liksom sångerna avbytte varandra och det var jag och Sara som styrde upp den första snapsvisan, "armen i vinkeln, blicken i skyn..."


Hungriga


Hungrigast :)




Morgonträningen idag passade perfekt efter gårdagens ätande och efter 1h 30 minuters inomhusfotboll kan jag äta vidare idag. Jiho!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0