N0llning-09, nu kör vi!!

Nu är det fyra år sedan jag själv var en n0lla. Fyra år. Herrejösses vad tiden går fort! Jag har dock lärt mig otroligt mycket om mig själv på vägen och det är en bättre och mer självständig version av mig idag, jämfört med augustikvällen 2005 när det hela började. Och så himla mycket roligt jag har upplevt under dessa år som student. Men nu är det alltså dags för ett gäng nya studenter, säkert även de lite rangliga och osäkra på benen såhär i början, att påbörja sin resa. En del av mig är lite avundsjuk medan den andra delen är glad över att jag närmar mig slutet på detta kapitel. Det är dags att börja ett nytt, att skriva en ny histora i livets bok och kanske bygga upp en ännu bättre version av mig själv.

Hur som helst ska vi ha roligt som bara den ikväll, jag, Soffan, Jennifer, Emma och säkert många fler med oss. Vi ska dricka livets drycker och svänga våra lurviga i tältet till låtar av "Dj-Rickard". Imorgon blir det fest på Midgård där vi ska lära de nya studenterna att; "När pedagog marscherar in, ja då blir det fart på festen..." Sedan ska vi inta Kåren för första gången denna termin.

På lördag blir det sedan hemfärd där en fotbollsfest väntar. Herrarna och damerna ska inta kräftor, pizzor, olika slags drycker, varandra (?). Det kommer bli kanonskoj även detta!
...Sa jag förresten att det på lördag innan festen är match för oss damer... *host* Vi får se hur pigg mina fotbollsben är efter n0llningkvällarna, men coach är informerad om läget och jag har bänkat mig själv, måste ju hålla inför kvällen ;)




Hästarna anno 2005 - vilket gäng!
Redan första kvällen hittade vi rätt och fann varandra.
Jag, Camilla, Soffan, Linnea, Backe och Erik. Där har vi de bästa hästar som gått i ett par (häst)skor.
"...Vi är på gång, vi är sadlade vi är hästar. Vi är på gång, det ända vi gör é å festar..."
(Tomas Ledin - Vi är på gång...)

 Soffan
 Jag och Erik
 Linnea
 Jag och Camilla
 Backe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0