Det kan hända även den bästa...

Flyttfågeln har nu lämnat sitt bo. 
Hans sista kvart som Brändströmsbo var dock varken särskilt klipsk eller genomtänkt. Efter att ha sällskapat ett par timmar i hans lägenhet för sista gången närmade sig klockan midnatt och det var sovdags för min del. Klockan 01.00 väcks jag av att någon kastar sten på min fönsterruta. Jag tittar ut och där nere står Rickard och förklarar att han har låst ut sig. Och eftersom portkoden inte fungerar på natten fick räddaren i nöden ta på sig morgonrocken och springa ner och öppna porten. Jag har sagt det förr men det tåls att sägas ingen; vad skulle du göra utan mig ibland?! =)

Men ni håller väl med om att situationen är aningen komisk... Han har bott här i mer än 2 år och det har aldrig hänt förut. Men när det endast handlar om några fjuttiga minuter så lyckas karl glömma både nyckel och telefon uppe i lägenheten efter att ha varit ut med saker till bilen. Sent på kvällen (läs; mitt i natten) dessutom, när vi vanliga människor inte flyttstädar utan sover ;)

Här kommer slutligen en låt jag på något vis förknippar med den härliga tiden vi haft här i Brändströms bästa hus, min käre granne och jag.


Kommentarer
Postat av: Rickard

Det är en fin låt det där och står för tiden på Brändströmska =) Sen att man lär avsluta stort med en utelåsning är väl bra nog... =)

2009-04-02 @ 20:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0