Bilder från helgen

En tjej från Ljusne, som för övrigt bara bor några hus bort från mig, är med i Sveriges smartaste barn på trean just nu. Jag skulle vilja påstå att det säger mycket om Ljusnes befolkning, vi är inte många men vi är smarta!

Trubadurkvällen i fredags var ett omtyckt inslag. Vi har verkligen blivit bortskämd med att det alltid är roligt, trevligt eller varför inte mysigt på kåren nu för tiden. Det finns bara positiva ord som beskriver det stället och jag hoppas att det håller i sig.

En mycket duktig Mange.


Ett glatt gäng!

Lördagen bjöd på ett fantastiskt väder så jag, Anette och Erik packade ryggsäckarna och gick upp till Hemlingby för att njuta av solen samt grilla korv.

Efter många om och men lyckades vi få vedträden att brinna.


För att uttrycka mig på äkta ljusnemål: vi hade det nöjäsit, som ni ser.

På kvällningen gick jag, Alexandra och Mari till kinarestaurangen vid Södermalms torg och åt gott. Alexandra, som dagen till ära tagit ledigt från sin "diet", slängde sig över ölen. Jag tror inte ens att servitrisen hann ställa ner flaskan på bordet förrän glaset hade nått läpparna, haha. Funderar på om det inte är blod som cirkulerar i de åländska ådrorna utan öl, det vore inte omöjligt. Och det finns nog trots allt en anledning till varför hon kallas för Alko =) 
Mari och Alexandra redo att hugga in!

Nöjda och belåtna spatserade vi upp till Sätra och hem till Mari för att titta på Robinson, och därefter över till Rasmus där vi spelade Buzz. Jag hade inte blivit så mycket bättre än sist dock, men roligt är det!

Jag kanske inte var bäst i kategorin musik i Buzz igår, men jag gjorde ett quiz på facebook idag och kolla in mitt resultat: Sofie completed the quiz "Hur stort melodifestivalenfreak är du?" with the result Christer Björkman. Det du inte vet om Melodifestivalen är inte värt att veta. Visste du mer så vore du Christer Björkman. Du följer slaviskt allt som gäller Melodifestivalen. Mitt tips är att tippa på Unibet eftersom du är så väl insatt.. Jag kan iallafall någonting, hah!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sofie, du är mer än välkommen på drinkar hos mig och min snart inredda balkong i sommar!! ;) Haha

2009-04-05 @ 22:14:25
URL: http://alexiandria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0