Glad påsk del ii

  
(Klickbara biler) På påskafton tog jag och syster en cykeltur för att hälsa på delar av släkten i Sörljusne. Först till "lill-kusin" som höll till i stallet... Sedan över till farmors hus där vi satt ute på bron och myste i 30 (!!) graders värme. I´m lovin´ it!
  
Sen for vi hem och jag styrde upp operation ta-ner-påskkärringen-från vinden, fixade äggen och organiserade bordet. Visst är det väl någon mer än jag som målat ägg i påsk?
  
På eftermiddagen anlände våra gäster och vi åt och drack varierade drycker, påskmust för vissa och starkare sorter för andra... Mätta och belåtna åkte vi "barn" åt olika håll. Jag och Sara for till "Åke" på lite fest och sedan gjorde jag ett besök hos Jonsson där några tjejer från fotbollslaget hade samlats.
  

  
Påskdagen spenderade jag och bästa Anna-Maria nere vid havet. Det finns nog inge bättre vårtecken än frisk havsluft, värmande sol, vatten som skvalpar mot stenarna samt måsar som skänar i skyn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, ibland så kan jag ;)

2009-04-13 @ 21:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0